İnsan Vücudunda Yolculuk...


Malum ülkemiz, sıcak havanın etkisi altında. Eğer ülkenin en güneyinde ve deniz kıyısında yaşıyorsanız, o sıcaklardan nasibini almanız kaçınılmaz. Yanıyoruz, kavruluyoruz resmen! Nem mahfediyor, nem yüzünden insanın hiçbir şey yapası gelmiyor. Gün boyu yorgun, bitkin olmak çok kötü. E klimalarda bir yere kadar! Bu sebepten pek dışarı çıkamıyorum bu günlerde. Sporumu yapıp hemen evde alıyorum soluğu.

Evde vakit geçer mi? Kitap, dergi, gazete, ders derken gün geçiyor bir şekilde. Bu listeye bugün belgesel ekledim. 14 gündür Milliyet gazetesinin yapmış olduğu BBC İnsan Vücudu belgeseli kampanyasına katılmıştım, kupon biriktirdim. Çok beklemeden bugün kuponlarımı verdim ve belgeselimi aldım. Kupon biriktirmeyi seviyorum, tabi ucunda güzel şeyler olursa ayrı güzel oluyor. Eğer kupon sayısı fazla olursa o ayrı tabi.

Eve geldim ve hemen izlemeye koyuldum belgeseli. Çok beğendim, İnsan vücudunda gezintiye çıkıyorsunuz, doğumdan ölüme kadar merak ettiğiniz ne varsa görsel olarak hepsini izleyebiliyorsunuz. Bana ilginç gelen öğrendiğim bir kaç bilgiyi paylaşayım sizlerle.

Mesela "bir insan 12 yıldan fazla vaktini televizyon seyrederek geçiriyor, 22 bin km yürüyor, 20 yılını telefon başında geçiriyor,2000 insanı ismen tanıyor onlardan sadece 150 tanesine arkadaş diyor, 415 milyon defa göz kırpıyor ve gözleri 1 milyon farklı rengi ayırt ediyor İnsan vücudu 950 km saç, her gün 200 milyon yeni alyuvar üretiyor, 19 kilo ölü deri döküyor. Yaşama şansı ise; İngiltere'de 79, Fransa'da 82, Türkiye'de 65, Kuzey Amerika'da 80, Afrika'da 55 yıl."

Rakamlar böyle, bu inanılmaz bir liste ve aslında hiçbir hayat sıradan değil, yaşadığımız her şeyin arkasında ise, vücudumuzun en karmaşık organı beyin bulunuyor. Beynimiz o kadar değerli ki biz beynimizin çok az bir kısmını kullanıyoruz, ona rağmen teknoloji günden güne çok gelişiyor.

Yazımı bitirmeden aman sıcaklara dikkat diyeyim!! Bol bol sıvı tüketelim, mümkünse pek dışarılarda dolaşmayalım, artık havuza mı denize mi atarsınız kendinizi, buz banyosuyla mı serinlersiniz bilemeyeceğim, takdir sizin...

0 yorum:

Yorum Gönder